Tuesday, 18 June 2013

SUDAH SEM ENAM :)



Assalamulaikum semua...


Korang semua apa kabar? Da lamakan aku tak mengUPDATE blog aku nie. Heee. Biasalah kan bila ada mood jap aku menaip. Maklumlahkan aku nie kan ada PENYAKIT! Tu yang sudah nak update blog nie. Penyakit aku nie makin lama makin merebak dan susah nak berubat. Makin aku layan penyakit kau nie, makin teruk lah penyakit aku nie. Mesti korang tertanya-tanyakan ape PENYAKIT aku sebenarnya. Adalah nanti korang tahulah sendiri. Tapi aku macam kesian pula dekat korang nie. Nak tahu apa penyakit yang aku alami korang kenelah jadi pembaca yang setia. *saje nak korang baca blog aku* :)


Ya Allah, cepat betulakan aku nie belajar. Aku rasa macam baru semalam jep aku belajar *jangan nak poyo sangatlah kan*. Tapelah kan blog aku suka hati aku lah nak tulis aku lah kan. Biasalah kan takkan nak jadi orang lain kan. Aku dengan cara aku, kau dengan cara kau. Tak payah nak heboh-heboh kan orang lain yang aku nie tak beradablah apa lah. Aku tak kacau kau, kau jangan nak kacau hidup aku. Aku tetap aku BUKANNYE macam KAU! Ehhh, apa aku merepek nie. Sabar jap lah korang dengan perangai aku nie, suka sangat merepek bukan-bukan. Tapi pada yang tahu apa yang aku taip tadi HARAP DIAM ea. Heeee.


Sem nie tetap duduk kat hostel UNISEL sebabnya aku boleh jimat duit tanpa memikirkan tentang pasal kenderaan dan bil air dan elektrik. Tu yang paling penting, sebabnya lagi satu sem aku akan pratikal. Macam tak sabar jap nak HABIS BELAJAR ! Heee. Bila cakap pasal HOSTEL kan mestilah ada HOUSEMATE kan kan kan. Ok lah, aku nak kenalkan housemate aku. 


YANG PERTAMA




Si kecil molek nie, namanya KAK SYUD.Dia nie kecil-kecil cili padi, kalau dia da bangun tidur.Mulut dia jap lorh yang aku dengar kalau tak dengar suara dia, tak bermakna hidup aku dekat HOSTEL UNISEL nie. HEEE.




YANG KEDUA 





Dia nie pula asalnya N9 tapi menetap di JB.
Bestnye pasal dia, dia nie SANGAT-SANGAT minat si  JEP SEPAH.
Kalau sebut jep nama JEP SEPAH, gerenti dia senyum sampai ke telinga.
Macam-macam kerenah budak rumah aku nie.
Nama dia pulak UMAI:)





YANG KETIGA




Nie pulak namanya SEHA! 
Budak nie sebenarnya budak yang paling muka selambe jap bila berkata-kata.
Biasa lorh kan budak-budak nak up kan.
HAHAHA, seha jangan mare ea nanti kene jual!
Da lorh taknak cite pasal dia banyak-banyak nanti dia perasan pulak. :D





YANG KEEMPAT !





Dia nie pulak bukan saja HOUSEMATE aku, tapi CLASSMATE aku.
Dia lah JANTUNG HATI si ANOL.
Macam biasalah kan aku nie, suka sangat carikan jodoh orang.
Lupa pula nama dia, nama dia AMANI.



YANG KELIMA !





SHARIFAH NURUL HUSNA!
Apa macam panjang tak nama kawan aku nie.
Dia dengan aku da 3 sem satu bilik.
Husna macam-macam ragam ada.
Tapi Alhamdulillah aku nie seorang yang penyabar dan sanggup melayan dia.
HAHAHA. Geli pulak aku baca. :D



Sebenarnya ada lagi sorang nie tapi dia nie bukan HOUSEMATE sekarang tapi housemate lama. Sekarang budak nie sudah duduk kampung sebelah dekat dengan UNISEL. Hobi dia bercakap, kalau dia da bercakap habislah. Tak boleh nak halang dia bila dia bercakap nanti dia menangis. Heee. Nak tahu tak ape nama budak nie? Nama dia ALYAH, nie lah dia!









Macam mane comel tak housemate aku, aku tahu dorang comel-comel kan. Aku harap kite semua takde masalah dalam rumah baru nie ok. Kepada ALYAH, jaga diri elok-elok kat rumah baru ok! Jangan nakal-nakal ok dengan kite orang takpe. Ok lorh, sampai sini jep lorh kali nie. Lain kali kita sambung lagi ea. TERIMA KASIH SEBAB SUDI MELUAHKAN MASA UNTUK BACA BLOG AKU NIE. :)



#Bilalah aku nak jumpa MUHAMMAD RAFIQ RAHSID nie RINDU SANGAT-SANGAT kat kau !